Czego wam najbardziej brakuje / co utrudnia codzienna pracę w nVision?
Hej, sam swoje pomysły na usprawnienia wysyłam na pomysly
Ciekawi mnie jakie drobne „wielkie” uprawnienia by wam się przydały w nvision.
Mi np bardzo przeszkadza brak skrótów klawiaturowych – „zdalne wykonywanie poleceń” i brak w menu szybkiego dostępy do zakładki „menadżera plików” urządzenia. Opcje te są w rożnych miejscach a często korzystam z nich naprzemiennie.
Osobiście mnie interesowałaby funkcja umożliwiająca automatyzację inwentaryzacji sprzętu we firmie. Chcę zestawienie excelowe komputerów w danej lokalizacji po nazwie komputera, modelu komputera, numerze seryjnym, osobie odpowiedzialnej – pyk klikam raport i jest.
Chcę wydać nowy sprzęt – klikam „Wydaj” i mam możliwość szybkiego uzupełnienia pól w zakładce zasoby, numeru inwentarzowego dla danego komputera z mapki na przykład.
Generowanie protokołów – aktualnie brak nawet podstawowego edytora tekstowego już na starcie przekreśla dla mnie tą funkcję, bo nie da się tego w ładny i łatwy sposób przygotować. Wyświetlanie kodu QR w protokole też nie działa.
Być może wszystko co tak chaotycznie opisałem to jest, ale na dany moment wydaje mi się, że jest to niezbyt intuicyjne (albo ja jestem ciemny, nie wykluczam). Aktualnie przygotowanie komputera, zainstalowanie na nim podstawowej paczki, wpięcie do domeny zajmuje mi tyle samo czasu co później zrobienie z nim porządku w nVision – stworzenie osobnego protokołu, przeklejanie danych do niego, stworzenie kodu QR, jakiejś naklejki, wydrukowanie tego do pdf’a i wpięcie w zakładce zasoby do danego sprzętu.
Może ktoś z Was ma podobne przemyślenia ? Podzielcie się doświadczeniami jak przebiega u Was proces przyjmowania/wydawania sprzętu i trzymaniu tego w kupie, żeby nie stracić nad tym kontroli i zupełnie przestać polegać na excelach czy innym oprogramowaniu.
Pozdrówki 🙂
Problematyczne jest to, że przy instalacji agenta nie ma możliwości utworzenia paczki by agent przypisywał dany sprzęt do oddziału. Po zainstalowaniu agenta tylko administrator z pełnymi uprawnieniami ma podgląd na nowy sprzęt i musi dodać do niego oddział by lokalny admin widział go w konsoli. Podobnie jest z dodawaniem mapek czy folderów na liście, utworzyć się da, ale dostęp do danego elementu będzie dopiero po przypisaniu go do oddziału, taki paradoks
Dodatkowy problem moim zdaniem jest taki, że nie da się tworzyć ról dla użytkowników administracyjnych by np. mieli dostęp tylko do zasobów z grupy np. Telefony komórkowe. W obecnej chwili trzeba by przydzielać uprawnienia administracyjne użytkownikowi, który nie powinien mieć możliwości zaglądać do zakładki Urządzenia czy Użytkownicy. Nie mówiąc już o zdalnym dostępie.
Może ktoś z was miał podobne zagwozdki i znalazł na to sposób?
Przeszkadza mi w module HelpDesk wydrukowania listy zgłoszeń. Chcę to traktować jako dziennik administratora ale nie jestem w stanie wydrukować raportu wszystkich zgłoszeń za dany okres. Chyba, że nie widzę takiej opcji.
Mi brakuje logów z filtrowania www.
i jeśli wyłączę sobie pokaż powiadomienia chatu to niech to działa na wszystkich komputerach, a nie tylko tam gdzie ot odklikałem